Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/LETR-BBHPSM
Type: | Dissertação de Mestrado |
Title: | A leitura literária e a formação do leitor proficiente |
Authors: | Vildete Gomes Pereira |
First Advisor: | Julio Cesar Vitorino |
First Referee: | Marcelo Chiaretto |
Second Referee: | Heloisa Maria Moraes Moreira Penna |
Abstract: | A dissertação tem por objetivo descrever e analisar uma prática docente de leitura literária em sala de aula. A proposta foi desenvolvida e aplicada em uma turma de 6º ano da Escola Estadual Juscelino Kubitschek de Oliveira no município de Ibirité, Minas Gerais. O foco da prática foi proporcionar a leitura literária em sala visando contribuir na formação de leitor proficiente. |
Abstract: | The dissertation aims to describe and analyze a teaching practice of literary reading in the classroom. The proposal was developed and applied in a 6th grade class of the State School "Juscelino Kubitschek de Oliveira" in the municipality of Ibirité, Minas Gerais. The focus of the practice was to provide literary reading in the classroom in order to contribute to the formation of a proficient reader. |
Subject: | Leitura Literatura Estudo e ensino Letramento |
language: | Português |
Publisher: | Universidade Federal de Minas Gerais |
Publisher Initials: | UFMG |
Rights: | Acesso Aberto |
URI: | http://hdl.handle.net/1843/LETR-BBHPSM |
Issue Date: | 14-Feb-2019 |
Appears in Collections: | Dissertações de Mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
disserta__o_final_pdf.pdf | 55.11 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.